Sunday, May 9, 2010

Selamat hari Ibu



Hari ini penuh makna buat semua anak-anak termasuklah aku. Saja nak layan syahdu dan bermuhasabah seketika. Ya, kehidupan kita bermula dari kandungan ibu. Sehebat mana pun kita, jangan lupa pada ibu dan ayah. Ketika kita mengejar impian hidup, mereka meniti usia tua. Berbuat baik dan elak menderhaka kerna keberkatan hidup kita berhubung kait keredhaan mereka.

Selagi hayat ibu masih ada, tunjukkan kasih sayang dan kebahgiaan untuknya. Kita selalunya sedar apabila kehilangan. Menangis bila ditinggalkan. Menyesal bilamana tiada lagi kesempatan dan dihimpit kenangan bila masa berlalu.

Ibu, terima kasih kerna melahirkan, membelai, membesar dan memberi didikan buat anakmu. Hanya Allah membalas jasa, kasih dan pengorbananmu selama ini. Dikurniakan keberkatan hidup, kesihatan yang baik dan beroleh kebahgiaan di dunia dan akhirat.

Ucapan seindah atau sepanjang mana pun tidak mampu menjelaskan pengorbananmu untuk puluhan tahun ketika masa susah, sakit, senang, duka, gembira, jatuh dan bangun. Selamat Hari Ibu.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...